Szerintem a szexisebb és izgisebb hírektől nagyon kevesen vették észre, hogy mi történt június 29-én..
Hogy ne kelljen linkelni, idézem is:

Okafogyottá vált Seres Mária népszavazási kezdeményezése.
A parlament 340 igen, 19 nem szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta Göndör István MSZP frakcióvezető-helyettes kétharmados támogatást igénylő törvényjavaslatát, mely az Alkotmány és három másik törvényt módosításával megszüntette azt a gyakorlatot, hogy a képviselők számla nélkül elszámolhatják költségeiket.
A javaslat szerint 2010. január 1-jétől a képviselők havonta "javadalomban" részesülnek , mely tiszteletdíjból – alapdíjból és a bizottsági és országgyűlési tisztségviselői pótlékból -, továbbá választókerületi pótlékból és lakhatási támogatásból áll. Ez utóbbi két tétel is adóköteles bevételnek számít.

1. A felállás: általános vélemény szerint a magyar parlament létszáma másfél-kétszer akkor, mint amekkorára szükség lenne. Amikor még csak tervezgették a mostani rendszert, másfél-kétszer kisebbre tervezték, csak a 89. nyári alkudozások során nőtt a legnagyobb Kádár-kori méretre. A képviselők nem fizetést kapnak, hanem tiszteletdíjat, mint a Kádár-korban, akkor pedig azért kaptak tiszteletdíjat, mert volt civil állásuk, ami mellett évente négyszer összeülhettek ökörködni. A szabad választás után felálló parlament egyik legelső dolga az volt, hogy marha nagy jövedelmeket szavazott meg magának, valamint marha laza összeférhetetlenségi szabályokat, azzal a felkiáltással, hogy élni is kell valamiből. .Ezeken azóta kicsit szigorítottak (gazdasági tev.), illetve hagyták őket lazának (polgármester is lehet képviselő, mi több, bizottsági elnök, ami világröhej). Van továbbá kb. korlátlan költségtérítés.  Mindez enyhén szólva független a teljesítménytől: a 384 képviselő 95%-ának általában fogalma sincs, tkp. miről szavaz éppen. (Ez nem túlzás, tessék megnézni egy szavazásos napot.) Vezényszóra nyomják a gombot, mint az idomított majmok. És ezért veszik fel a pénzt.

2. Seres Mária népszavazási kezdeményezésében az volt, hogy ne legyenek egyenlőbb állatok, és a képviselőknek is számlával kelljen igazolni a költségeiket, amikért a pénzt felnyalják. Ezt hitelesen aláírta több mint félmillió  magyar állampolgár. (Én is.) Tudomásom szerint ez volt az első igazi civil kezdeményezés, amihez olyan nagyságrendben gyűltek összealáírások,  mint azokra a népszavazásokra, amiket a parlamenti pártok politikai hajtószíjként fogtak fel. A parlament a törvény értelmében köteles volt kiírni a népszavazást, de négy magánszemély külön beadványban megtámadta az Alkotmánybíróságon. Hogy kik és milyen érvekkel, az a jelenlegi jogszabályok szerint (a strasbourgi emberjogi bíróság egyhangú ítélete ellenére) a magánszemélyek hozzájárulása nélkül nem megtudható. (Ez mostanában az egy dolog, amiben elismerem a TASZ igazát.)

3. Az ún. demokratikus parlament június 29-én bohócot csinált (legalább) félmillió magyar állampolgárból, aki hitt alkotmányos jogaiban. Azzal a nyersen kimondott indokkal, hogy itt nem lehet alkotmányosan, kötelezően kiírt népszavazás, egyszerűen megszüntette a képviselői költségtérítés fogalmát. Ahelyett, hogy a jövedelme nagy részét jelentő, hasraütéses alapon kifizettetett költségtérítést a más emberre érvényes törvényekhez igazolta volna, most átkeresztelte és ezzel legalizálta. Már bocsánat, de tessék észrevenni a különbséget: nem a számlával igazolt költségemet fizettetem ki, mint az egyszerű állampolgár/vállalkozás (tehát ha nincs számla, nincs pénz). Hanem amit eddig hasraütve mondtam be, azt kinevezem jövedelemnek, és szja-t fizetek utána (ha nincs számla, akkor is van pénz, ha meg van számla, akkor még több pénz). Félreértések elkerülése véget: ez a pénz a Zadófizetők Pénze. A Bp-től való távolság szerint kifizetett "választókerületi pótlék" francosságát már nem is elemzem: a képviselők kisebbségének van egyáltalán "választókerülete"., és ők sem a kerület választóit képviselik, mint a Kádár-korban. Ezt már többször próbáltam magyarázni, részben hiába, és a mostani szavazás szerint a mi derék képviselőink sem értenék meg, 20 évvel annak az alk. rendszernek a létrehozása után, ami kvázi a munkaköri leírásukat tartalmazza.

4. A javaslatot a szoci Göndör adta be, de  szavazás szinte egyhangú volt. Lám, még alkotmánymódosítás is lehetséges a mai  polgárháborús viszonyok között. Bizony, lehetséges a konszenzus. Semmi értelmes ügyben, de akkor igen, ha az általánosságban buta és korrupt politikai elit előjogairól, saját butasága és korruptsága kiélésének 100%-os védelméről van szó.

5. Az Alkotmánybíróságról, mivel tagjait a fent említett kérdében összefogó parlamenti pártok jelölték, nem feltételezhető, hogy alkotmányellenesnek nyilvánítja ezt a gyalázatot. Sólyom elnöknek pedig most nincs olyan véleménye, amit fontosnak tartana komor arccal a homályban tévelygő politikusok és közemberek tudomására hozni. A népszavazás kiírásával megvárja az Ab. döntését (tehát nem írja ki). A törvényről magáról pedig "minden külső hatástól függetlenül" dönt, "alkotmányossági vizsgálatakor is ugyanúgy jár majd el, mint minden más kihirdetésre váró törvény esetében".  Magyarul úgy hagyja. (Érdekes lenne megtudni, hogy milyen az az "ugyanúgy", ahogy mindig eljár, de ennek a minden külső hatástól független logikának a megértésére mi, földi halandók nem vagyunk se méltók, se képesek.) Ha tévedek, mea culpa, és Sólyom nagyot nőne a szememben, de attól tartok, nem fog nőni.

6. A szoci képviselők túlnyomó többségének részéről már csak néhány hónapos "képviselői" "munka" felhőtlen élvezetéről lehet szó, annál szemetebb, amit a parlamenti rendszerrel most műveltek. A Fidesz pedig megtehette volna, hogy arra a pár hónapra, amíg nem tudja az egészet megváltoztatni (ha akarja…) most az egyszer nem csinál becstelenséget, ráadásul ócska anyagi érdekből. Dehát ilyenek. Mit lehet várni tőlük, ha gyakorlatilag teljhatalmuk lesz?

7. Egy kedves, zsigerből baloldali és liberális, de párthoz, brancshoz nem kötődő, nem "balliberális" ismerősöm a hírre közölte, hogy ezek dögöljenek meg, vége, ő többé senkire sem fog szavazni.  Ha a Jobbik jön, őt az sem érdekli. Jó lenne tudni, ki volt az a tizenkilenc ellenszavazó. (Ajánlottam figyelmébe SM Civil Mozgalmát, amelyik a következő választásra bőven összeszedi a kopicédulákat.)

Update 09.07.03: Mégis, mit lehetett várni? Kedvenceim nem hazudtolták meg magukat. De ekkora pofátlanságra még én se voltam felkészülve.

A törvénymódosítás előtt például Szili Katalin házelnök a több mint másfél millió forintos tiszteletdíja mellett 301470 forint nem adóköteles költségtérítést kapott. Az új számítás módszer szerint utóbbi összeg 1,808 millió forintra emelkedik, amiből akkor is nettó 900 ezer forint megmarad, ha a házelnök egyetlen számlát sem tud bemutatni az APEH-nek. Hasonlóan jól jár Lezsák Sándor fideszes parlamenti alelnök is, aki a májusi 266685 forintos költségtérítése helyett az adózás után is 973980 forintot vihet haza, változatlan tiszteletdíj mellett. …
A képviselők 80 százaléka nem jár olyan jól, mint a tisztségviselők, de attól függően, hogy milyen messze van a választókerületük, átlagosan 53-55 százalékkal magasabb pótlékot kapnak ők is a mai költségtérítésüknél.

(És a behülyített birkák ezt tűrik, mert az van a fejükbe tömve, hogy a Másikat kell gyalázni.)
Élőben én is tudok olyan csúnyán beszélni, mint bárki más, itt csak annyit:
Radikális megoldásokról álmodom.

Bájdövéj milyen jól beletrafáltam a címmel és a "bejegyzés rövid leírásával". Ha valaki megkérdezi, hogy mi volt a "rendszerváltás" értelme és haszna: hát ez.